27 Aralık 2010 Pazartesi

SON HALİM

Biri beni durdursun! 68 kilo oldum Allah'ım tartıya her çıktığımda şoka girip iniyorum ne olacak benim bu halim. Öyle çok yemekte yemiyorum obur değilim. Sen iki canlısın ye diyenleri bile dinlemiyorum:) canım hiçbirşey aşermiyorda ama ne hikmetse habire şişiyorum offf artık baya ağırlaştım 1 ay önce rahat yürüyebiliyordum ama artık yürüyemiyorum penguen gibi sağ sol yapmaya başladım:)

Ve ikinci büyük derdim doğum! iyice kabusum oldu abartısız her gece ağlıyorum, ben nasıl doğurucam diye böyle olacağımı tahmin etmiyordum ama baya bi abarttım bu doğum olayını. Hayır olayın şekline bi karar verebilsem olay bitecek. Ama yok bi yanım normal doğumdan yana, diğeri ise sezeryan, normal olursam iyileşme süreci kolay ama doğum anı acıya ve ağrıya dayanamzsam yada gerekli performansı gösteremeyip çocuğu tehlikeye sokarsam falan filan.....Ama sezeryan olursam iyileşme süreci zor kendinlemi ilgileneceksin çocuklamı?? ama onunda doğum anı kolay kes, dik, al, hissetme bitti. Zaten sezeryan olmaya karar verirsem  
epidural sezeryan tercih edeceğim hiç değilse bebeişimi o anı hatırlayayım. Aman neyse işte böyle buhranlardayım....


Biraz konuyu değiştireyim evde televizyon olmadığından bol bol radyo dinliyorum. Aranızda bilenler vardır Burc fm'de Pedegog Adem Güneş'in Sunduğu Çocuk deyip geçmeyin adlı programın sıkı takipcisiyim tüm anne olmak isteyenlere, anne adaylarına ve annelere duyurulur çok faydalı bir program çocuklar hakkında bilmediğim bir çok şeyi öğrendim, Onlara nasıl davranılır bir çok doğru bildiğim yanlışları öğrendim inşaAllah bebeğim dünyaya geldiğinde ona uygulayabilirim. Çünkü annelik sabır isteyen bir görev ben biraz sabırsız ve sinirli bir yapıya sahip olduğumdan her zaman bu işin kitabına uyamamaktan korkuyorum.

Neyse Adem Güneş'in çocuk psikolojisi hakkındada birçok kitabı var onlardanda yararlanabilirsiniz. Ayrıca birde grup kurmuşlar ben face kullanmıyorum kullananlar için,  http://tr-tr.facebook.com/pages/Anadolu-Pedagojisi/168192049885806  benim gibi face kullanmayanlar içinse, anadolupedagojisi@yahoo.com  adresine üyelik yazıp elektronik posta atmaları yeterli.

Buraya üye olduğunuzda bir çok anne ve babanın çocuklarıyla olan sorunları ve cevapları geliyor aynı zamanda sizde sorunuzu sorup  Pedegogdan yanıtınızı alabiliyorsunuz. Bu grubun amacı çocuklarımızı İslam fıtratına göre nasıl yetiştirip doğru bir birey haline getirebiliriz. Adında belli Anadolu Pedegojisi. Neyse bu konu baya kapsamlı bir konu başka bir postta çocuk pedegojisi hakkında daha detaylı bir yazı hazırlarım inşaAllah... Allah'a emanet olun..

7 Aralık 2010 Salı

33 + 5

 
Bi kaç zamandır geceleri sanki böbrek ağrısı gibi sağ boşluğumda ağrıyla uyanıyordum. Biraz yürüyüp ılık bir banyo ile geçiştiryordum. Geçen hafta sonu büyük bir sancıyla uyandım 1 saat boyunca dayandım biraz geçip kendime geldiğimde doktoruma gittim böbrek, sırt, karın tarif edemeyeceğim şekilde bu bölgelerde ağrım olduğunu  hatta çok şiddetlendiğinde bacaklarıma kadar indiğini söyledim. Muayene edip bebeğin kalp seslerini duyduğumda çok rahatladım. Muayeneden sonra dr bebek gelmeye karar vermiş ama biz bunu ne kadar geciktirsek okadar kar dediğinde ben şoka girdim ama eşimin gözlerinin içi parıldadı. Birden "doğacakmııııı"??!!  demezmi:)  Allah'ım bir laf vardırya kasap et derdinde koyun can misali aynen o hesap olduk.


Neyse 2 gün hastanede yattım sürekli NST, nabız, tansiyon, doğumu engellemek için 7 serum, eğer erken bir doğum yaşanırsa diye bebeğin akciğerlerini geliştirmek için 2 iğne. Neyse çok şükür bi doğum tehlikesini bu şekilde başarıyla atlattık. Dr bol bol istirahat etmemi sadece wc'ye gitmek için kalkmamı söyledi. Tamda benlik bir olay yine 1 hafta dinlendim. Şimdi yine eski tempoma döndüm iyi yapmıyorum ama tüm günümü yatakta geçirmek kadarda sıkıcı birşey yok sonra iyice kötü oluyorum sarhoşa dönüyorum. Sanırım son aylarım baya ağır geçecek. Bu aya kadar hiçbir sıkıntım yoktu yavaş yavaş ağırlaşmaya başladım. Rabbim hayırlısını versin. Bu arada 66 kilo oldum. Ve de karnım büyüdükçe doğumdan çok korkmaya başladım normal doğumdan yanaydım ama sezeryana kayıyor gibiyim offf. ÇOK KORKUYORUM. Dua edin...

21 Kasım 2010 Pazar

30 + ?

Evet 30 haftalık hamileyim 65 kiloyum habire şişiyorum ne olacak halim bilemiyorum. Ama bi rahatsızlığım yok şükür sadece arada böbrek ağrısı gibi ağrılarım oluyor. Bide geçenlerde biraz temizlik yaptım sanırım yordum kendimi akşam uzanıp yattığımda ayağımı gördüğümde şoka girdim sol bacağım resmen davul olmuş Allah'ım yok böyle bişey nasıl korktum hemen ayaklarıma soğuk su masajı yapıp yüksekçe bir yerde tutmaya çalıştım ama bacağım 3 gün şiş kaldı bayada bi tırstım. Artık fazla yorulmamam gerekiyor anlaşılan.

26 Ekim 2010 Salı

KORKULU RUYAM "ÇATLAKLAR"

Evet hamile kaldığımı öğrendiğim andan itibaren derimin çatlamasından çok korkuyordum. Biraz araştırma yaptıktan sonra LİERAC PHYTOLASTİL JEL'i almaya karar verdim. İlk 4 ay muhtelif çatlamaya müsait olabilecek yerlere sürdüm. Aynı zamanda yakın bir akrabam aktarcılıkla uğraştığından bana bir karışım hazırlamasını rica etim. Sağolsun oda içinde kakao, portakal, badem, kayısı ve yanlış hatırlamıyorsam gliserin kullanarak bana bir karışım hazırladı. Bende bir gün lierac bir gün bu karışımdan kullandım. Artık lierac bitti bende tekrar almadım çok şükür hiç çatlama olayım olmadı ara sıra karnımda kaşıntım oluyor ama hiç elimi bile sürmüyorum bi sürersem daha çekemeyeceğimden eminim. Ayrıca kaşımak en büyük tetikleyici unsur siz kaşıdıkça derinizde yırtılıp çatlaklar oluşabiliyor. En iyisimi sabredin. Yoksa geri dönüşü olmayan izler bırakabilirsiniz vucudunuzda.

24 Ekim 2010 Pazar

ÇİLEK VE KUDRET NAR'LARIM

Çileklerimizin çileksiz halleri,


ve çilekli halleri
2 kök almıştık, yaz sonunda 10-12 arası kök oldular.  



 eşimin kumbağdaki halasından aldığımız kudret narı tohumlarımız vardı, belki tutar düşüncesiyle onlarıda ektik. İlk çıkış halleri,

 


 biraz büyüdükten sonra çiçek vermeye başladılar,


 daha sonra çiçeklerimiz meyveye dönüştü


ve kısa sürede tüm balkonumu sardılar




 meyveler büyüyüp olgunlaşmaya başladılar, İçleri yarılıp çekirdekleri görünmeye başladığında topladık. Çok hızlı büyüyen bir birki suyuda çok seviyor,1 temmuzda tohumları ektik 22 ağustosta ilk meyvemiz kendini göstermişti.