7 Aralık 2010 Salı

33 + 5

 
Bi kaç zamandır geceleri sanki böbrek ağrısı gibi sağ boşluğumda ağrıyla uyanıyordum. Biraz yürüyüp ılık bir banyo ile geçiştiryordum. Geçen hafta sonu büyük bir sancıyla uyandım 1 saat boyunca dayandım biraz geçip kendime geldiğimde doktoruma gittim böbrek, sırt, karın tarif edemeyeceğim şekilde bu bölgelerde ağrım olduğunu  hatta çok şiddetlendiğinde bacaklarıma kadar indiğini söyledim. Muayene edip bebeğin kalp seslerini duyduğumda çok rahatladım. Muayeneden sonra dr bebek gelmeye karar vermiş ama biz bunu ne kadar geciktirsek okadar kar dediğinde ben şoka girdim ama eşimin gözlerinin içi parıldadı. Birden "doğacakmııııı"??!!  demezmi:)  Allah'ım bir laf vardırya kasap et derdinde koyun can misali aynen o hesap olduk.


Neyse 2 gün hastanede yattım sürekli NST, nabız, tansiyon, doğumu engellemek için 7 serum, eğer erken bir doğum yaşanırsa diye bebeğin akciğerlerini geliştirmek için 2 iğne. Neyse çok şükür bi doğum tehlikesini bu şekilde başarıyla atlattık. Dr bol bol istirahat etmemi sadece wc'ye gitmek için kalkmamı söyledi. Tamda benlik bir olay yine 1 hafta dinlendim. Şimdi yine eski tempoma döndüm iyi yapmıyorum ama tüm günümü yatakta geçirmek kadarda sıkıcı birşey yok sonra iyice kötü oluyorum sarhoşa dönüyorum. Sanırım son aylarım baya ağır geçecek. Bu aya kadar hiçbir sıkıntım yoktu yavaş yavaş ağırlaşmaya başladım. Rabbim hayırlısını versin. Bu arada 66 kilo oldum. Ve de karnım büyüdükçe doğumdan çok korkmaya başladım normal doğumdan yanaydım ama sezeryana kayıyor gibiyim offf. ÇOK KORKUYORUM. Dua edin...

21 Kasım 2010 Pazar

30 + ?

Evet 30 haftalık hamileyim 65 kiloyum habire şişiyorum ne olacak halim bilemiyorum. Ama bi rahatsızlığım yok şükür sadece arada böbrek ağrısı gibi ağrılarım oluyor. Bide geçenlerde biraz temizlik yaptım sanırım yordum kendimi akşam uzanıp yattığımda ayağımı gördüğümde şoka girdim sol bacağım resmen davul olmuş Allah'ım yok böyle bişey nasıl korktum hemen ayaklarıma soğuk su masajı yapıp yüksekçe bir yerde tutmaya çalıştım ama bacağım 3 gün şiş kaldı bayada bi tırstım. Artık fazla yorulmamam gerekiyor anlaşılan.

26 Ekim 2010 Salı

KORKULU RUYAM "ÇATLAKLAR"

Evet hamile kaldığımı öğrendiğim andan itibaren derimin çatlamasından çok korkuyordum. Biraz araştırma yaptıktan sonra LİERAC PHYTOLASTİL JEL'i almaya karar verdim. İlk 4 ay muhtelif çatlamaya müsait olabilecek yerlere sürdüm. Aynı zamanda yakın bir akrabam aktarcılıkla uğraştığından bana bir karışım hazırlamasını rica etim. Sağolsun oda içinde kakao, portakal, badem, kayısı ve yanlış hatırlamıyorsam gliserin kullanarak bana bir karışım hazırladı. Bende bir gün lierac bir gün bu karışımdan kullandım. Artık lierac bitti bende tekrar almadım çok şükür hiç çatlama olayım olmadı ara sıra karnımda kaşıntım oluyor ama hiç elimi bile sürmüyorum bi sürersem daha çekemeyeceğimden eminim. Ayrıca kaşımak en büyük tetikleyici unsur siz kaşıdıkça derinizde yırtılıp çatlaklar oluşabiliyor. En iyisimi sabredin. Yoksa geri dönüşü olmayan izler bırakabilirsiniz vucudunuzda.

24 Ekim 2010 Pazar

ÇİLEK VE KUDRET NAR'LARIM

Çileklerimizin çileksiz halleri,


ve çilekli halleri
2 kök almıştık, yaz sonunda 10-12 arası kök oldular.  



 eşimin kumbağdaki halasından aldığımız kudret narı tohumlarımız vardı, belki tutar düşüncesiyle onlarıda ektik. İlk çıkış halleri,

 


 biraz büyüdükten sonra çiçek vermeye başladılar,


 daha sonra çiçeklerimiz meyveye dönüştü


ve kısa sürede tüm balkonumu sardılar




 meyveler büyüyüp olgunlaşmaya başladılar, İçleri yarılıp çekirdekleri görünmeye başladığında topladık. Çok hızlı büyüyen bir birki suyuda çok seviyor,1 temmuzda tohumları ektik 22 ağustosta ilk meyvemiz kendini göstermişti. 

13 Ekim 2010 Çarşamba

26 + 3

Yedinci aya doğru ilerliyorum çok şükür herşey yolunda hiç bir rahatsızlığım olmadı. Ne mide bulantısı, ne kusma, ne baş dönmesi, nede mide yanması. Sadece ilk 2 ay karın bel ve kasık ağrılarım olmuştu 3. ayımda ise gece sağdan sola dönerken yada esnerken bacağıma kramp girmişti felaket bir acıydı dr suda eritilen magnezyum ilaçlarından verdi vede hergün maden suyu içmemi söyledi çocuk için ve anne için gerekli bir çok minarali içinde barındırıyormuş. Bacağa giren kramplarda masaj yada yürümek bende hiç işe yaramadı. Kramp girdiği an yattığım yerde bacağımı yukarı doğru kaldırıp ayağımı kendime doğru çekip gerdiriyordum ve anında mucize gibi geçiyordu bu şikayeti olan tüm hamilelere tavsiye ederim.

 İlk aylarda kilo almak iyi değil derler ama ben ilk 3 ayda 4 kilo aldım 53 kiloyla hamile kalmıştım. Şimdi ise 61 kiloyum bu hızla gidersem kaçı bulurum bilmiyorum son ay daha hızlı kilo alınıyormuş bakalım ne olucam. Yeme içme konusunda çokda dikkat ediyor sayılmam ama yemem gereken çocuga anne karnındayken yararlı olabilecek gıdaları tüketmeye çalışıyorum.maden suyu içmemi söyledi çocuk için ve anne için gerekli bir çok minarali içinde barındırıyormu. maden suyu içmemi söyledi çocuk için ve anne için gerekli bir çok minarali içinde barındırıyormu.Karı koca gezmeyi ve yürümeyi çok sevdiğimizden baya uzun mesafeler katediyoruz. Şimdilik benden bukadar. Allah'a emanet olun.