18 Eylül 2013 Çarşamba

YAZDAN KALANLAR... YAYINLAYAMADIKLARIM 3

Son zamanlarda sürekli aynı cümleyle başlar oldum... :) Yine uzuuuun bir aradan sonra merhaba sevgili sanal günlüğüm
 
Güzel bir yazı geride bıraktık. Şimdi kısa kısa özetlerle yayınımı tamamlayayım.
 
Korkutan ramazan çok şükür korkuttuğu gibi olmadı, yazın ortası olmasına rağmen Rabbim havaları yumuşattı, kuluna merhamet etti, herşeyde olduğu gibi bununda kolaylığını verdi.Ve bizleri bir çırpıda bayramına kavuşturdu.
 İnsanoğlu sürekli birşeyleri kafasında büyütür kendi kendine korku yaratır ama o korktuğu büyüttüğü şey başına geldiğindede bumuymuş demekten kendini alıkoyamaz...
 
Ramazanımızda güzel davetler,lezzetli mamalar,ilk kez denemiş lezzetli yemekleri yapmakla ve yemekle geçti. Bu mamaların tariflerini geniş biz zamanda tek tek yayınlayacağım inşAllah. Burada yayınlamam baya bi işime yarıyor başka bir yere gittiğimde hemen blogumu açıp tariflerime ulaşmak güzel oluyor :)
 
Heralde bu ramazan herkes sahura kadar oturdu. Günlerimiz adeta birbirine karıştı ramazan bittikten sonrada kendimize gelmedik uyku düzenimiz tamamen allakbullak oldu.Ramazandan dolayı bir çoğumuz uyku düzen bozukluğu sendromu yaşadık :) :)
Rabbim hepimizi tekrarına kavuştursun
AMİN
 

 

RAMAZAN BAYRAMI

Bu Ramazan evimizdeydik konu komşu akraba gezdik el öptük el öptürdük :) İkinci günü Amasyadaki bir akrabamıza ziyarete gittik Amasya kalesine çıktık orayıda fethettik :)
 
bayram tatlımı kendim yaptım lezzetinden parmakları zor kurtardık :)
Tatlım gerçekten çok lezzetli olmuştu  arefe akşamı yaptım bayram sabahı şerbetini döktüm eşim namazdan gelene kadar şerbetini çekmişti hemen birer tane yedik ama şerbeti ikimizede çok ağır gelmişti tühhh yazık oldu dedik sonra bayram yemeği için annemlere geçtik akşama doğru eve gelip tekrar tatlının tadına baktım vee süper ötesi olmuştu sanırım hamur ve şerbet tam anlamıyla bütünleştiğinde tadı gelmişti.
 
 

TAM 5 SENE OLDUK

10 Ağustos bizm evlilik yıldönümümüzdü iyi kötü çok şükür bu günlere geldik Rabbim daha nice yıldönümlerini birlikte sağlıklı geçirmeyi nasip etsin. Rabbim herkesin yuvasına sağlık huzur aşk versin.
 
 uzun süredir araştırma içinde olduğum ve almak istediğim dikey süpürgeler vardı. Eşim sağolsun ihtiyacımı karşıladı ve sonunda Bosch move4 kavuştum. şu sıralar kendisiyle aşk yaşıyoruz sürekli elimde haftada bir büyük süpürgemi açmam yeterli gerisini kendisine bırakıyorum.
 
 
 
tekrardan teşekkürler kociş:)
 
bende kendisine hediye olarak kişiye özel gömleklerden yaptırdım.
(temsili resim)
 
 
 
 
Eylül ayında damat eşimin gelin benim arkadaşım olmak suretiyle ortak arkadaşlarımızın istanbulda nikahı vardı.
Bizde bu nikahın şahitleriydik.Rabbim onlarıda bir yastıkta mutlu huzurlu eylesin.
Bayramda istanbula eşimin ailesine gidemediğimizden gelmişken 10 gün kalalım dedik. Yine gezmeler dolaşmalar ziyaretler ardından yollara düşüş..
 
istanbuldanda bikaç resimle postumu bitireyim.
 
 
herkese güzel günler..
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

18 Haziran 2013 Salı

TATİLLL

Yine uzun bir aradan sonra merhaba....tatilimizi ve İstanbul ziyaretimizi yaptık ve evimize sapasağlam döndük çok şükür... gerçi çokta sağlıklı bir dönüş yaptık sayılmaz eşim ve ben faranjit eymende soğuk algınlığı ve ateşle döndü. İlk bir hafta Antalya şah inn de kaldık çok şükür korktuğum bir durum olmadı eymen çok fazla yormadı bizi sadece yemek problemimiz oldu o kadar. Giderken yanıma tupperın mama kaselerini almıştım:) yemek saatlerinde önce biz yedik daha sonra yemek yemeyen çocuğuma yiyebileceği yemekleri kasemize koyup parkın yolunu tuttuk ay kuş uçtu, ay eymen düştü kaydı gitti hooop güüüm ..... ve buna benzer birçok saçma cümlelerle onu doyurduk. Çok nazlı bu çocuk çoook bu konuda her yolu denedim ama yemek yemeyi sevmiyor aç bıraktım ilgisini çekecek şekilde eğlenceli tabaklar hazırladım yook olmadı yine yemedi yine yemedi neyse sağlık olsun demekten başka çaremiz yok 29 aylık 12 kg boyumuzda 91cm... Herneyse tatilimiz çok güzel geçti. Şah inn Paradise severek gittiğimiz bir otel 5 vakit ezan okunması, yemekleri, personeli herşeyiyle biz çok memnun kalıyoruz gittiğimiz tarihte kandile denk gelmiştik kandil gecesi için özel program yapıp kandil simidi ve karanfil dağıttılar Kuran ı Kerim tilaveti ilahiler ezgiler çok güzel düşünülmüştü, oteli konum itibariylede beğeniyoruz çok fazla kalabalık olan bir yerde değil en azından sahili ortak değil sessiz sakin bir yerde. Eşimle sakinliği severiz bu yüzdende otellerin çok dolu olmadığı tarihleri seçeriz nisan mayıs eylül ekim gibi çok şükür bu zamana kadarda bu tarihlerin hava bakımından bi azizliğine uğramadık uğramayızda inşaAllah... Antalya dan sonra İstanbul a geçtik 10 günde buarada kaldık ama İstanbul bizi çok yordu nefes almak imkansız adeta, gece sıcaktan yatılmıyor, gündüz ayrı bunaltıyor Antalya da  sabah 7 de uykumuzu almış dinlenmiş bir şekilde kalktık ama İstanbul da yataktan kalkacak gücümüz dahi yoktu bir insan her sabah yorgun ve ağrılı uyanırmı sanki dayak yemiş gibi uyandık. Sonucundada evimize hasta olarak döndük neyse ki şimdi iyiyiz. Bi kaç tatil hatırası yayınlayıp kaçayım byeee....
 
 
denizden korkup annneeee diye kaçan oğluşum:))
 
 
 
 
 
 
 
animasyonla ilgilenmeyip etrafı inceleyen oğluşum:))


 
 
 
 

3 Mayıs 2013 Cuma

HAŞHAŞLI - TAHİNLİ ÇÖREK

Artık bende mayalı pastalar börekler yapabiliyorum eskiden hiçbir şekilde hamurum kabarmıyordu tüm maya çeşitlerini denediğim halde olmuyordu... şimdi tüm maya çeşitleriyle çeşit çeşit mamalar yapabiliyorum:)
çok severek yaptığım lezzetine doyamadığım haşhaşlım ve tahinlim



MALZEMELER:
1 su bardağı süt
1 su bardağı su
3 çorba kaşığı şeker(isteğe göre arttırılabilir)
1 çay kaşığı tuz
1 su bardağı sıvıyağ
7 bardak un
1 veya yarım paket yaş maya( ikisiylede denedim güzel oldu)
YAPILIŞI:
Öncelikle  su ve sütü biraz ısıtıyoruz içinde mayayı eritiyoruz daha sonra tüm malzemelerle karıştırıyoruz ve mayalanmaya bırakıyoruz. Mayalandıktan sonra orta boy elma büyüklüğünde bir hamur parçası alıp elimizle yada oklavayla pasta tabağı büyüklüğünde açıyoruz içine ya sıvıyağ ve haşhaş karışımından yada şeker tahin karışımından sürüyoruz rulo yapıp yaptığımız ruloyuda boyundan ikiye bölüp örermiş gibi iki parçayı birbirinin üzerine atıyoruz sonra kendi etrafında dolandırıp üzerinede yumurta sarısı sürüp fırına veriyoruz.
NOT:Tahinin içine biraz şeker ilave edilirse daha lezzetli olur, Haşhaşınızda katı ise içine biraz sıvıyağ katın sürümü daha rahat olacaktır. İsteğe göre tahinlilerin üzerine fırına girmedende şeker serpilebilir.
afiyet olsun...



buda aynı tarifin farklı şekli. bunda da hamuru büyük servis tabağı büyüklüğünde açın içine haşhaş ve ceviz koyun ve üzerini hamurla kapatın onun üzerinede haşhaş ve ceviz koyun sonra ortadan ikiye kesip üstüste koyun (4 kat olacak) sonrada 2 parmak kalınlığında kesip hamuru bükün sonrada tepsiye dizin. yine aynı hamurdan servis tabağı büyüklüğünde açıp harcını koyup kalın bir rulo yapıp 3 parmak kalınlığında keserek yaptığınız şekillerde güzel oluyor...








30 Nisan 2013 Salı

YAYINLAYAMADILKARIM 2:)

Eşimle nışanlılık döneminde aldığımız bir kararla evimize tv almayacaktık ki öylede oldu 5 sene tv siz yaşadık ama her nedense bu kararımızı bozduk ve ocak ayında aldık..
 
tv yi direkt duvara astığımızda bana bekleme odası veya kantindeymişim gibi geldi basit durdu ünite yaptırmayıda düşünmedik en sonunda aklımıza duvar kağıdıyla odaya renk katmak geldi alıp birlikte yapıştırdık maliyet olarak bize 25 tl gibi komik bir rakama maal oldu. Keşke öncesi sonrası diyebilseydim ama önceki halini çekmek hiç aklıma gelmedi...
 
 
    Veeeee kötü son daha 2 ay kullandığımız benim doğru düzgün karşısına geçip keyif yapamadığım tv yi canı sağolsun oğluşumuz oyuncağını fırlattı ve panelini kırdı:( ses var ama görüntü çatladı yaptırmayı düşündük ama hem garantiye girmiyormuş hemde panelin fiyatı 1300 şimdilik odamızda dekor olarak duruyor:) demekki hayırlı değilmiş dedik şimdi yine eski günlerimize döndük...  tv eve girdiği an evin düzeni bozulmuştu eymen kalkar kalkmaz tv nin başına geçmek istiyordu ben izin vermiyordum yemek yerken o odada durmak istiyordu eşim bile bikaç akşam tv nin karşısında yemek yemek istedi sırf bu yüzden evde tartışma çıkıyordu..... herneyse mala gelsinde cana gelmesin diyoruz...
 
 
 
 
Mart ayında eşimin doğum künüsü vardı :) genelde ihtiyacı olan birşey alırdım bu sene değişiklik olsun dedim iş yerine logofood dan sipariş ettiğim özel şekerleri gönderdim.
 
Akşamda yemeğe gittik bi ara eşim ellerini yıkamaya gitti bende bu boşluktan yararlanarak görevliden rica ederek yemek sonunda pasta getirmelerini rica ettim sağolsunlar yemek bitiminde getirdiler.... eşimin gözleri pastayı gördüğünde ışıl ışıl oldu ve bu pasta bana gelmiyor dimiii diye bir mırıldanması oldu heyecandan :)


iyiki doğdun canım kocacığımm...

17 Nisan 2013 Çarşamba

HANGİ AYDA DOĞDUNUZ??



OCAK

Hırslı ve ciddi kişilik
...
Öğrenmeyi ve öğretmeyi sever
İnsanların zaaflarını ortaya çıkarmayı sever
Çok eleştirir
Akıllı ve planlı programlıdır
Çok çalışır ve üretkendir
Duyarlı ve derin hisleri olan biridir
İnsani nasıl mutlu edeceğini bilir
Aşırı dikkatlidir
Bünyesi kuvvetlidir
Zor heyecanlanır
Romantiktir ama aşkını ifade etmekte zorlanır
Çocukları sever
Evcil ve sadık bir eş olur
Kolayca kıskanır
Sosyal yönden zayıftır


ŞUBAT

Somut şeylere önem verir
Değişkendir
Sessiz utangaç ve ağırkanlıdır
Kendine güveni pek yoktur
Dürüsttür
Özgürlüğüne düşkündür
Bazen saldırganlaşır
Kesin olmayan işlerden hoşlanmaz
İnatçıdır
Hayallerinin peşinden gider
Batıl inançlara eğilimlidir


MART

Çekici kişilik
Utangaç ve tutucu
Esrarengiz
Cömert ve sempatik
Rahatına düşkün
Duyarlı
Hizmet etmekten zevk alır
Kolay sinirlenmez
Güvenilir
Nezakete önem verir
İyi bir gözlemcidir
İntikamcıdır
Seyahat etmeyi sever
Dikkat çekmeyi sever
Dekorasyona meraklıdır
Tempolu müzikleri sever
Çok değişkendir


NİSAN

Aktif ve enerji doludur
Çabuk karar verip çabuk pişman olur
Şefkatlidir
Mantığını dinler
Diplomatiktir
İnsanları teselli etmeyi sever
Dostlarının sorunlarıyla yakından ilgilenir
Cesurdur
Maceraperesttir
Sevgisini ve ilgisini belli eder
Hafızası güçlüdür
Baş ve göğüs hastalıklarına eğilimlidir


MAYIS

Sert yapılı
Kolay sinirlenir
Kolay ilgi çeker
Fiziksel güzelliğe önem verir
Motivasyona ihtiyacı yoktur
Sistematik çalışır
Hayal kurmayı sever
İleri görüşlüdür
Kolay sakinleştirilir
Anlayışlıdır
Kulak ve boyun bölgesi hassastır
Edebiyat ve sanatla ilgilidir
Evde oturmayi sevmez
Çocukları pek sevmez


HAZİRAN

Aynı anda birden fazla şey düşünür
Nazik ve tatlı dillidir
Hassastır
Kararsızdır
Komik ve eğlencelidir
Konuşkandır
Kolay arkadaş edinir
Kolay incinir
Gribe yatkın bünyesi vardır
Çok inatcıdır


TEMMUZ

İyi bir sırdaştır
Anlaşılması güç biridir
Aşırı gururlu
Başkalarının düşüncelerine aşırı önem verir
Sokulgandır
Kin tutmaz
Sempatiktir
Yanlız olmayı sever
Kolay öğrenir
Arkadaş sıkıntısı çekmez
Mide sorunları olabilir
Zor ikna olur
Ağır işleri sever


AĞUSTOS

Şakalaşmayı sever
Duyarlı ve ilgilidir
Korkusuzdur
Liderlik özellikleri vardır
Ruhbilimle ilgilenir
Kolay provoke edilir
Dikkatli ve tedbirlidir
Bağımsızlığına düşkündür
Yol göstermeyi sever
Romantiktir


EYLÜL

İnsanların hatalarını yüzüne vurmayı sever
Detaylarla uğraşır
İyi bir konuşmacıdır
Sadık ve güvenilirdir
Sorumluluk almayı sever
Bilgi ve kültüre önem verir
Spor ve seyahati sever
İlişkilerinde seçicidir
Hislerini kendine saklar


EKİM

Herkesle sohbet etmeyi sever
İlgi odağı olmak ister
Yalancılığı yapmacıklığı sevmez
Arkadaşlarına çok önem verir
Çabuk kırılıp cabuk toparlanır
Kararsızdır
Duygusaldır
Kendine kolay güvenmez
Etrafından çabuk etkilenir


KASIM

Eğlenceli kişilik
İnsanları kolay etkiler
Çalışkan ve sorumluluk sahibi
Kontrolu ele almayı sever
Enerjik ve çevresini motive eden biridir
İyi bir liderdir
İçten ve yardımseverdir
Adil davranır
Sürprizleri sever
Hataları affetmez
İradesi güçlüdür
Derin duygularla sever
Herkesi oldugu gibi kabul eder
Sır saklamayı bilir


ARALIK

Sadık ve cömert
Sabırsız
Birlikte vakit geçirmesi eğlenceli kişilik
Azimli
Sosyal yönü kuvvetli
Dostlarını kendinden fazla düşünür
Kızgınlığı uzun sürmez
Sevildiğini hissetmek ister
Espri anlayışı gelişmiştir