3 Nisan 2008 Perşembe

EŞİM OLMA KARIM OL


Kelimeleri yitirmeseydik anlardık belki,
Evlenecek erkeğe eskilerin
Neden ”koca” dediklerini.
Çünkü “koca” bilge demektir, yüce demektir.
Koca demek, dağ demektir.
Ve ne kadar yüce olursa olsun,
Üstünde kar olmayan dağ eksiktir.

Dağların yücesine kar yağar diye
Kadına da “kocanın karı” demişler.
Bakma şimdi evlenenlerin
“karı-koca” ilan edildiğine.
“Koca ve onun karı” olmalıdır aslında.
Yani yüce bir dağ olmalı adam.
Kar gibi pak ve masum olmalı kadın.
Örtmeli ve bir ömür, süsü olmalı dağın.
Çünkü üşür tepesinde kar olmayan dağ,
Ne kadar yüce olursa olsun, yarım görünür…

Eşim olma, karım ol!
Bana benzemeye çalışma sakın.
Bana benden lazım değil bir tane daha.
Ama unutma ki sensiz yarımım.
Her zaman söylemem, ama sen anla.
Eşim olma, karım ol!
Beni tamamla…

1 yorum:

  1. harika gerçekten bayıldımm.kocanın anlamını biliyordum ama karı ile tamamlanmasını hiç duymamıştım.paylaştığınız için çok teşekkürlerr..

    YanıtlaSil

yorumlarınız