22 Ekim 2011 Cumartesi

8-9 AYLIK BEBEKLER İÇİN SEBZE ÇORBASI

Oğluşum 4-5 ay dolu dolu anne sütününe devam ettikten sonra 5. ayda hem süt yetersizliğinden hemde istememesinden dolayı ek gıdalara biraz erken başlamak zorunda kaldık. 5. ayımızda ek mamalara başladık 6. ayımızdan beride kemik suyuna veya kemik iliğine yaptığım sebze çorbalarımızla beslendik.Tabi ayına göre çorbalarımızdada değişiklikler yaptık 7,5 aylıkken çorbalarına ceviz büyüklüğünde kuşbaşı, kıyma kattım. 8 ayımızda kansızlığımızdan dolayı haftada bir karaciğer ve dalak kullandım. Ara sırada beyaz et tavuk çiğeri kullanıyorum. Çorbalarımın içine sebze dışında, pirinç,buğday,şehriye,bulgur 8. aydan sonrada kırmızı ve yeşil mercimek katmaya başladım. Kesinlikle tuz,baharat yok sadece tereyağ kullanıyorum.
 Çorba dışında sabah öğünü 7-8 gibi uyandığında devam sütü uyuyup tekrar uyandığında sütün içine cici bebe yada tam tahıllı ekmek ve kahvaltılık ne varsa hepsini rondodan geçirip veriyorum. Ara öğünlerde ev yapımı yoğurt içine cici bebe, meyve püresi, pekmez katıp yediriyorum. Yatarkende pirinç unu muhallebi yada hazır gece mamalarından veriyorum.
 Neyse çorba dedik tüm öğünü listeledik. Ben ana konuma geçeyim:)

Her kasaptan rahatlıkla bulabileceğiniz kemik içindeki ilik, bu olmazsa ilikli kemikte olabilir.


 MALZMELER:
1 havuç
2 domates
1 patetes
1 soğan
3 biber
maydanoz
2 yemek kaşığı bulgur, mercimek,pirinç vs... ne ilave etmek isterseniz
ceviz büyüklüğünde et yada sakatat
ilik yada kemik
yarım yemek kaşığı tereyağ
su
isterseniz önceden kemik kaynatıp onun suyunada çorbayı yapabilirsiniz. Ayrıca malzemelerin miktarı sizin göz ölçünüze kalmış. 

HAZIRLANIŞI:

Tüm hepsini yıkayıp iri iri doğrayıp yencerenin içine atın üzerine kadar su doldurup pişmeye bırakın. Pişdikten sonra rondodan geçirip afiyetle bebişinize yedirin.



Afiyet bal şeker olsun pıt pıt yağ lop lop et olsun yarasın bebeşlerimize:)


1 yorum:

yorumlarınız