15 Nisan 2013 Pazartesi

MERHABA

Yeni yayın girmeyeli ne kadar uzun süre olmuş, bu süre zarfında paylaşacağım ve anısının kalmasını istediğim birçok şey mutlaka olmuştur...hatırladıklarımı yavaş yavaş güncelemek gerek:) bu süre zarfında yeni yayın giremememin sebebi ise bilgisayarın bozulması eşimin yaptırmama ve yenisini alırız inadı benim yaptırma inadıma yenik düştü ve sonunda kavuştum bilgisayarıma... 
pizza tarifi verip kaçayım, tarifi aldığımda güzel olacağını hiç sanmıyordum çünki içerisinde maya vardı bugune kadar mayalı hiçbir tarifide tutturamayan ben artık süper mayalı tarifler yapabilmenin onur ve gururu ile sizlere pizzamı sunuyorum..... bence lezzetli oldu yiğenler gerçek pizza tadına vardıklarını söylediler hatta ilk yaptığım gün eşimle koca tepsiyi yarım saatte bitirdik:)
MALZEMELER:
3 su bardağı un
yarım paket yaş maya
1 su bardağı ılık su
1 tatlı kaşığı şeker
1çay kaşığı tuz
yarım su bardağı sıvıyağ

SOS İÇİN:
2 domates rendesi
1 yemek kaşığı salça
2 yemek kaşığı ketcap
1 tatlı kaşığı kekik
yarım çay bardağı sıvı yağ
tuz

YAPILIŞI.
Öncelikle ılık suda tuzu ve mayayı eritiyoruz unun üzerine döküp tüm malzemelerle karıştırup yumuşak bir hamur elde ediyoruz. çok fazla mayalanmasına gerek yok. Benim için 15 dk ideal. Mayalanan hamuru yağlanmış veya fırın kağıdı serilmiş fırın tepsisine yayıyoruz üzerine sosunu karıştırıp döküyoruz daha sonra tüm pizza malzemelerini üzerine ekleyip fırına veriyoruz çıkmasına yakın kaşar rendesinide döktükmü pizzamız hazır afiyet olsun.... 
 fırından çıkar çıkmaz yemenin derdine düştüğümüz için fırından çıkmış halinin fotosu yok malasef fırına girmeden önceki hali ile idare edelim artık:)....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınız